Kursutbud

Kursinfo

Vi försöker hålla ett så brett kusutbud som möjligt, och med lägsta möjliga inträdeskrav. Detta just för att aldrig ska känna det "står stilla". Alla ska ha en chans att få prova på och känna sig för. Framförallt är det viktigt för din hund som samarbetspartner med lite nya uppgifter och utmaningar. Alla är välkomna till våra kurser och med start från valp/grund och eller Allmänlydnadskurs har du och din hund en bra grund att stå på inför framtiden.

OBS! Din hund måste vara vaccinerad (12v) samt ID-märkt
Vi påbörjar nya kurser 2 gånger om året, Vår och Höst. Inför varje termin kommer vi att lägga ut terminens kurser här på hemsidan samt info om aktuellakurser på klubbens FB-sida. Anmälan till kurs hos oss ( eller vilken annan som helst brukshundklubb) måste du vara medlem.

Antal kurstillfällen upplyses vid respektive kurs under "Aktuella kurser"
Valpkurs: Från 10 veckor - 6 månader
Allmänlydnad 1: Från 6 mån ålder och/eller för dom som gått kurs innan.
Grundkurs: Från 6 mån ålder. För unghundar/vuxna hundar som inte gått kurs innan.
Allmänlyd
Spårkurs introduktion: Spårträning i skog/fält. Introduktion till personspårnad2: Från 10 mån ålder. För alla hundar som gått grund eller allmänlydnad 1 tidigare.
Nybörjartävling: Från 10 mån ålder, tävlingsinriktad, inlärning av lydnadsmoment, (framför allt lydnadsklass 1) Inträdeskrav.
Tävlingslydnad, fortsättning: tävlingsinriktad. Inlärning av momenten som ingår i tävlingslydnaen. Inträdeskrav.
Spårkurs fortsättning: spårarbete med personspår, inriktning till bruksprov.
Rallylydnad: vi har kurser för nybörjare och fortsättning.

Agillitykurser

Nybörjarkurs: från 12 mån.
Fortsättningskurs: från 12 mån
Tävlingskurs: från 12 mån
OBS! för att gå agillitykurs MÅSTE du ha bra kontakt samt i stort sett perfekt inkallning på din hund eftersom mycket av träningen sker med lös hund.